لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۵:۱۹

اسماعیل گرامی، فعال صنفی بازنشستگان، به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تهران احضار شد


اسماعیل گرامی. آرشیو
اسماعیل گرامی. آرشیو

سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه روز شنبه ۱۵ اردیبهشت، خبر داد که اسماعیل گرامی، کارگر بازنشسته و فعال صنفی بازنشستگان، به شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی ناحیه ۳۳ تهران احضار شده است.

بر اساس ابلاغیه ای که روز دهم اردیبهشت صادر شده است، آقای گرامی باید برای آنچه «دفاع در برابر اتهام انتسابی» نامیده شده است، باید ظرف ۵ روز در شعبه سوم دادسرای عمومی وانقلاب ناحیه ۳۳ تهران ( شهید مقدس - اوین) حاضر شود.

اسماعیل گرامی در سالیان اخیر در پی فعالیت های صنفی بازداشت و زندانی شده است.

او در ماه های اخیر بارها در یادداشت هایی که در کانال های تلگرامی تشکل های صنفی منتشر شده از سیاست های حکومت جمهوری اسلامی در قبال کارگران و بازنشستگان انتقاد کرده است.

آقای گرامی از جمله در روز هفتم اردیبهشت در یادداشتی با عنوان «خب، حالا ما بازنشستگان چکار باید بکنیم؟» نوشته بود: «تا آنجا که ما شماها را می شناسیم، به ما جواب می دهید که برویم به خانه و زانوی غم بغل بگیریم، دعا کنیم و نفرین کنیم و برای فقر و فلاکت خود زار زار گریه کنیم و ماده ۹۶ تامین اجتماعی را از ذهن مان پاک بکنیم. ولی نه!! ما ... راه خودمان را می رویم، راهی که تجربه کرده و نتیجه گرفته ایم. آن قدر به کف خیابان می رویم تا حق خودمان را بگیریم، پیروزی از آن ما است.»

در سالیان اخیر، بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد، مخابرات و کشوری شهرهای مختلف ایران در تجمع های بسیاری خواستار بهبود شرایط معیشتی از جمله افزایش حقوق و اجرای همسان سازی حقوق و برخوردرای از بیمه مناسب شده اند.

این مطالبات از حمایت تشکل های کارگری و معلمان برخوردار شده است.

XS
SM
MD
LG