لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۴:۰۱

جایزه بهترین تدوین و بهترین مستند سینمای آلمان به فیلم «هفت زمستان در تهران» رسید


جایزه بهترین تدوین و بهترین مستند سینمای آلمان برای فیلم «هفت زمستان در تهران»
جایزه بهترین تدوین و بهترین مستند سینمای آلمان برای فیلم «هفت زمستان در تهران»

جایزه بهترین تدوین و بهترین مستند برترین های سینمای آلمان جمعه شب ۱۴ اردیبهشت به مستند «هفت زمستان در تهران» ساخته «اشتفی نیدرزل» اهدا شد.

مستند «هفت زمستان در تهران» درباره زندگی ریحانه جباری است. او زمانی که تنها ۱۹ سال داشت به جرم قتل مردی که قصد تجاوز به او را داشت به اعدام محکوم شد. ریحانه پس از هفت سال تلاش برای اثبات بی‌گناهی خود در نهایت در ۳ آبان ۱۳۹۲ اعدام شد.

شعله پاکروان مادر ریحانه جباری که در این مراسم حضور داشت از لغو حکم اعدام و همچنین از خطر اعدام «توماج صالحی» سخن گفت.

خانم پاکروان در گفتگویی اختصاصی با صدای آمریکا گفت:«من در سخنرانی کوتاهم در این مراسم خواستار لغو احکام اعدام در ایران، آزادی رضا رسایی، حبیب ادریس، عباس دریس، مجاهد کورکور و توماج صالحی شدم.»


او افزود:«ما قبل از شروع مراسم نیز نام توماج را کف دستهایمان نوشتیم و وزیر فرهنگ آلمان هم در سخنانش خواستار آزادی توماج صالحی و لغو حکم اعدام او شد.»

مستند «هفت زمستان در تهران » ترکیبی است از نامه‌های ریحانه جباری که زر امیرابراهیمی بازیگر نام‌آشنای بین‌المللی آنها را به شکل گفتار روی متن خوانده است.

در این مستند کارگردان با همراهی شعله پاکروان مادر ریحانه تصاویر ویدیویی خانگی و مصاحبه با افراد خانواده جباری (به ‌اضافه وکیل او و همین‌طور یکی از هم‌بندی‌هایش) در روایتی آن را منسجم کرده است.

تولید «هفت زمستان در تهران»، به تهیه‌کنندگی مشترک آلمان و فرانسه، بیش از پنج سال طول کشید.

XS
SM
MD
LG